Singapore – Botanisk have – børnene finder vej

På trods af at taxi også er hurtigt og biligt, så er undergrundsnetværket i Singapore også i verdensklasse. Det dækker næsten hele byen og det er let at komme rundt, da der er mange linjer godt forbundet.
Hotel Boss ligger i nærheden af Lavender station, så vi gik der ned for at se lidt på sagerne. Det viste sig, at børn under 7 år kan rejse gratis, når blot man udfylder en blanket med navn og pasnummer. Sigurd var meget stolt, da han fik sit eget pendlerkort til metroen.
Undergrunden er ligsom resten af byen imponerende og effektiv.

Vi brugte et par timer på at besøge botanisk have, den er så stor at vi kun så en del af den. En del af parken er indrettet som have for børn. Her er en række små legepladser, labyrinter og et vandområde med springvand. Det hele er opbygget meget informativt og lærerigt… det største hit var stationen, hvor der kunne leges fotosyntese….

PhotoPictureResizer_160313_201920490-1600x900

PhotoPictureResizer_160313_201950129-1600x900

Da vi ikke ville være i parken længere sagde vi, at det var ungerne, der måtte hjælpe hinanden med at finde hjem. Vi ville ikke sige noget men bare følge efter dem den retning de bestemte. Vi er meget stolte over at de sammen og helt uden hjælp fandt fra den ene ende af Singapore til den anden. Vores børn er nu for alvor blevet rejsende i verden.

Signe: Jeg gik gennem parken af en sti sammen med drengene, mens vi gik kiggede vi på blomsterne især en blomst, der var meget blød. Så fandt vi stationen og gik ind i den og ned af rulletrapperne til undergrunden, jeg sørede for at vi fik billeter og fandt linien vi skulle med ved hjælp af en billet aftomat. Så fandt drengene og mig peronen vi ventede på toget, da toget kom stillede os foran i toget og legede at det var os der styrede toget. En gang skulle vi skifte tog der nåede vi lige toget ellers skulle vi have ventet i 5 minutter! Da vi ankom til sidste station kørte vi op af rulletrappen og fandt vejen hjem til hotel Boss. Da vi kom tilbage var jeg sådan lidt stolt.